Valea Morarului – Valea Cerbului

Ca nu am mai scris de mult si ca mi-am facut o dambla:

La 7.20  plecam (eu cu Laura) de la Gura Diham catre Casa de Vanatoare Coltii Morarului pentru a urca la Vf Omu pe Valea Morarului.
Am traversat raul din fata cabanei si apoi la dreapta pe drumul forestier pana intro poienita unde am traversat a doua oara raul, cativa pasi mai incolo am trecut apa a treia; de aici am continuat pe langa malul lui (aveam apa in dreapta) pana cand se face o potecuta la stanga si drumul incepe sa urce pieptis … la un moment dat aveam in stanga noastra niste copaci tineri si desi, iar in dreapta se vedea saua capatanii porcului …. Cand urcusul s-a domolit am cotit-o la dreapta pe langa un copac uscat si plin de ciuperci (cam cum e ala de e reper pt valea alba) … si tot tinand poteca si tot asteptand sa apara o-data cantonul ala … am ajuns (intr-o ora). De mentionat ca pana la casa de chefuri … pardon … de vanatoare am calcat intr-un baleg de urs.
Trecand in sus pe langa un izvor am dat de marcajul triunghi rosu. Dupa ce am traversat firul Vaii Bujorilor am dat de bolovanii de pe valea morarului (la juma de ora de la canton)… balaurim prin poiana morarului, apoi prin poiana cu urzici (de undeva se zareste si intrarea pt creasta balaurului) … de aici am urcat pe partea stanga cum urcam a vaii, fiecare pe unde a crezut ca e mai bine.

Zapada era buna … eu am fost prost: caci dupa ce am iesit din canion (am intrat in el pe partea dreapta cum urcam) stiam eu ca trebe sa trec pe stanga … si dai metre si trece pe unde vrea muschiu tau … numa ca aveam un muschi cam slab si m-am speriat de zapada granuloasa care era acoperita de o crusta; crusta  care s-a cam rupt si care m-a speriat… asa ca am urcat si traversat fete de pe partea dreapta. Nu a fost rau pentru ca Bucsoiu era curatat, dar din cate citisem trebuia sa trec pe partea cu muntele Moraru insa nu am mai avut chef de incercat zapda a doua oara.
Si dai si lupta … si dai si lupta … cu prostia mea (am facut tot felu de traversee … noroc cu bucsoiu ca nu era prea plin de zapada) … la un moment dat ne-am urcat pe niste fete inierbate si pana la urma ajungem in caldarea mare (pana atunci am dat de tot felu de caldarici). De aici am putut in sfarsit trece pe stanga … apoi am urcat d-a dreptu catre creasta morarului de unde in scurta vreme am ajuns direct la statia meteo.
Aici ne primesc petrica si gicanu … ultimu tocmai sarbatorea 24 de ani de activitate la statie … desfacem sticla de vin carata (era o datorie mai veche … habar n-aveam ca e zi de sarbatoare) si incepem sa povestim.
Zilele urmatoare mergem pana aproape de Vf Doamnele, si in alta zi pe creasta morarului pana la iesirea din Valea Adanca.
Creasta Morarului cat am facut noi e usoara si nu pune mari probleme … sunt cativa mototoi de stanca care ies mai semeti, dar pot fi ocoliti … sau nu … tine de cheful fiecaruia (noi i-am urcat).
De dat jos de la Omu ne-am dat pe Valea Cerbului: de la statie am tinut-o drept in jos pana la intrearea intr-un fel de horn … aici am mers pe horn pe langa stancile din stanga … se poate coti insa si la dreapta, fara a se intra in horn, pe marcaj … dar zapada era multa si marcajul ocolea aiurea.
Coborand hornul am intrat pe poteca marcata si de aici pe dunga galbena pana in drumu de gura diham.

Am si poze … dar nu ma pricep sa le pun.