Creasta Mălinului (2008/04/21)

Creasta Malinului, grad 2A, 4 lungimi de coarda.
N. Dimitriu, C. Ticu, 25.8.1935

Intr-o zi de duminica am plecat spre Busteni cu gandul de a escalada Creasta Malinului, planul era sa urc, impreuna cu Iulian, pe Valea Seaca a Costilei si apoi pe Creasta Malinului, zis si facut, am intrat pe firul vaii seci si nu dupa mult timp o mica avalansa a trecut pe langa noi, semn bun, zapada se mentinea relativ inghetata si doar la iesirea din vale am gasit zapada moale, am iesit din Valea Seaca a Costilei pe niste brane ce ne-au condus catre intrarea in Creasta Malinului.

Prima lungime de coarda se desfasoara pe fata corespunzatoare cu Valea Malinului, se merge pe o brana usor de urmarit pana la baza unui horn. Se regrupeaza la baza hornului si apoi se pleaca direct prin horn in cea de-a doua lungime de coarda. Pe aceasta lungime am gasit doua asigurari.

A doua lungime de coarda trece mai intai prin hornul mentionat mai sus,apoi cu ajutorul unei traversari se iese in linia matematica a crestei, atentie la pietrele ce se pot desprinde, se regrupeaza la un piton aflat chiar la iesirea in creasta, pe aceasta lungime am gasit un trei asigurari. Se continua creasta, dupa recuperarea secundului, pana la baza unui perete unde incepe a treia lungime de coarda.

A treia lungime de coarda se escaldadeaza, mai intai pe un perete bine asigurat, pana ce se iese la un mic palc de jnepeni, de la palcul respectiv, se continua creasta pana ce intalnim un nou perete, mai mic, prevazut cu un piton de asigurare, peretele se escaldeaza prin dreapta cum urcam, si apoi se regrupeaza dupa ce se intind corzile. Creasta Malinului continua pe un parcurs nu foarte dificil, se ajunge la o portiune unde se impune o coborare atenta si nu dupa foarte mult timp, ajunge la ultima portiune din creasta, pe parcursul careia se desfasoara a patra si ultima lungime.

A patra lungime, se efectueaza prin folosirea tehnicii de "balustrada recuperabila", pe la baza ultimei portiuni din creasta se merge cu atentie intr-o traversare delicata, ce ne ajuta sa ocolim Degetul Malinului, apoi mai traversam inca o data pana ce atingem un brau pe care putem urca pana in saua ce se afla la capatul Crestei Malinului.

Coboram cu atentie in Valea Malinui, si continuam firul descendent al acesteia pana ce ajungem la Hornul Pamantos, urcam hornul, alergam prin padure, caci trebuia sa ajungem la tren, iesim istoviti in Poiana Costilei, si in cele ajungem in Busteni si reusim sa prindem ultimul tren catre Buchele. La mai mare si mai inalt.