Aniversare 10 ani – Cabana Padina 29 – 30 octombrie 2011

Sambata dimineata pe la 7:30 o gagica tinerica sprijinea gardul de la parcul din Crangasi. Trec rapid in revista cele mai de succes replici de agatat ale mele si ma apropii subtil de ea : -Singurica, singurica!?  Claudita n-a mai apucat sa zica ceva pentru ca fix in dimineata asta Babau este mai punctual ca niciodata si apare dupa colt cu loganu` ca sa-mi strice mie distractia. Asta e! O sa pastrez replicile de agatat pentru diseara cand , sper eu, s-or imbata fetele la aniversare. In cateva minute apar si Andrei cu Mihaela, ne suim in masina si plecam emotionati spre Moeciu. Emotionati pentru ca urma sa aniversam 10 ani de Urs Trubadur dar si pentru ca aveam toate geamurile inclusiv parbrizul aburite si nu se vedea mai nimic din strada.

Am fost cel mai fericit om de pe pamant cand am oprit la Comarnic la brutarie si nu neaparat din cauza renumitelor branzoaice de Comarnic ci mai mult din cauza unui CD cu bullshit corporatist despre negociere pe care ni l-a pus Babau in masina sa-l ascultam si care pe mine m-a plictisit ingrozitor. La scurt timp a ajuns si masina lui Marean in care se aflau si doi membrii UT pe care nu-i mai vazusem de mult timp la munte, Mateo si Cincineru.
Ajungem in scurt timp si la Moeciu de Sus unde ne intalnim cu o mare parte dintre cei veniti la aniversare, parcam masinile la intrarea pe un drum forestier si incepem sa ne pregatim de urcare. Nici n-apucam noi sa dam toti rucsacii jos din portbagaj ca aripa mai serioasa a UT (formata in aceasta zi din Emil Rodica, Ioana, Harciogu`, Oana, Lucian si Eugen) trece hotarata pe langa noi cu gandul sa urce spre Omu si apoi sa coboare la Padina. Ma uit speriat la cei din jurul meu si sper sa nu le vina idei dar ma linistesc cand dau cu ochii de silueta supla a lui Mateo.
Incepem sa urcam prin padure si Babau ii da blana cu gandul sa ajunga si el pe Omu, ne depaseste pe rand pe toti si dispare in curand din raza noastra vizuala si din rt-ul meul pana noaptea tarziu. Asteptam rt-ul de la el sa ne zica ce naiba a facut singur atata timp.
In Poiana lui Gutanu a dat vitejia in toata lumea si nu mai vrea nimeni sa mearga pe traseul scurt spre Saua Strunga-Padina. Toti, in frunte cu Paul, Mada si Mateo care se simte in forma maxima, aleg sa urce spre Saua Batrana si apoi sa coboare spre cabana. Ma duc si eu cu ei ca eu nu-s asa mare ca Babau sa merg singur prin padure.
Dupa un urcus extenuant facem o mica pauza de regrupare chiar inainte sa iesim la Refugiul Batrana. Eu ma asez cativa metri mai sus de poteca ca sa nu aud vorbe ca beau in traseu si imi desfac o cutie de bere primita de la Octavian pe care o beau impreuna cu o sticla de lapte batut, asa ca sa vad ce se intampla. Ei bine nu se intampla nimic!
Pentru ca este destul de cald, nu bate vantul si nu este nici Vladut cu noi facem multe pauze, unele chiar la interval de 10 minute. Ajungem intr-o zona mai putin vazuta de soare unde inca este zapada. Doi montaniarzi pe la vreo 45 de ani cu care am socializat mai devreme fac pauza si ne asteapta pe noi ca sa batem urme. Noi la randul nostru vedem un grup de 4 care vine spre noi din directia in care trebuie sa ne indreptam si o lalaim cat putem de mult ca sa faca ei urmele dar pierdem timpul degeaba pentru ca se poate merge pe langa zapada si nu e nevoie sa fie batute urme.
La un moment dat inevitabilul se produce si desi mergem destul de apropiati unii de altii reusim sa ne separam in doua grupuri cand intram intr-o zona cu jnepeni. Eu cu Cincineru, Claudia, Lollek si Cristina  mergem pe o poteca vaga pe curba de nivel in timp ce restul urca printre jnepeni pe un varf micut. Mai facem un mic popas prilej cu care Claudia ne serveste cu o minunata bautura spirtoasa cu aroma de rom care pe ambalajul initial avea desenat un marinar cu o sirena. Eu bag mana in foc ca era Matelot.
Ne reunim iar si plecam incetisor spre Refugiul Strunga pe care il gasim plin de cioburi si cu toate geamurile sparte, facem o scurta pauza si apoi plecam spre cabana Padina unde ne intalnim cu lenesii grupului care au urcat cu masina. Nu le dau numele ca poate se supara pe mine si mai vreau sa ies cu ei la bere. Exceptie fac Iulica care a venit cu bicicleta, Vladimir, Ancuta, Maria si Alex care au urcat tot dinspre Moeciu de Sus dar au ales varianta mai scurta si Osmoza care a venit dinspre Omu impreuna cu Cristi Chelu. Mi-a zis ea pe ce traseu a urcat pana acolo dar eram agitat si n-am retinut 🙂
Apar si Hike cu Monica care au ajuns mai tarziu in Moeciu de Sus si au urcat pe cel mai scurt drum si la scurt timp apar si cei care au urcat de dimineata pana la Omu. Numai Babau lipseste dar e baiat mare, chiar foarte mare, si nu ne facem griji pentru el…inca.
Despre cabana am numai cuvinte de lauda, arata foarte bine, este renovata de curand iar preturile sunt mai mult decat ok.
Dupa ce mi-am luat patul in primire am coborat sa mananc, mi-am luat vreo 2 beri si apoi am trecut pe vin. Primul pe lista a fost un vin rosu foarte bun facut de Sebe. Al doi-lea pe lista fost tot de la Sebe dar apoi n-am mai tinut socoteala. La un moment dat m-a sunat  Dana Ursut ca sa ne ureze La Multi Ani dar n-am putut sa le transmit tuturor pentru ca era prea mare agitatia. Asa ca va transmit acum un calduros LMA din partea Danei.
Se face destul de tarziu si Babau nu mai apare, incercam sa-l sunam dar nu are semnal. Bacea e de departe cea mai ingandurata, probabil isi imagina cum se batea Liviu cu ursul prin padure. Cativa se gandesc sa plece in intampinarea lui daca mai intarzie mult, ma gandesc sa ma duc si eu cu ei. La cat de in forma sunt ma cred in stare sa merg pana la Bran si inapoi.
Din fericire Vali instaleaza un videoproiector si da drumul unei prezentari cu poze a Ursului Trubadur asa ca ma concentrez la imagini si uit de Babau. A fost foarte misto prezentarea mai ales ca i-am revazut pe multi dintre cei care au lipsit de la aniversare, majoritatea fiind plecati din tara. Nu le mai dau acum numele ca poate uit pe vre-unul si se supara pe mine. Intre-timp apare si Babau teafar si nevatamat dar e obosit si se retrage discret la o masa mai retrasa.
La finalul prezentarii dupa ce am mancat tortul foarte bun facut de Ancuta ne-am regrupat in dormitorul mare de la etaj 2 pentru cantare dar cum eu nu sunt mare meloman nu prea vad ce as putea sa va povestesc dar o sa ma stradui. Stiu ca s-a cantat la Cap de Pod, Felia mea bla bla bla, aia cu femeile batute, a mai fost o melodie in prima auditie cantata de Babau in duet cu Marean, inca una cantata de Cincineru despre niste ananasi, Cine pleaca e un bulangiu (asta a avut mare succes ca s-a cantat de mai multe ori). Oricum pana la ora 4 cand i-a izgonit Mateo pe trubaduri din camera cred ca au fost cantate cam toate melodiile romantice, toate alea porcoase plus cateva deprimante ca bonus.
Dimineata ne-am impartit iar in cateva grupulete, unii au plecat spre Leaota, altii s-au dus la Pestera, cativa au ramas la cabana, unii au luat-o spre Busteni iar restul printre care si eu am plecat spre Saua Strunga si apoi spre Moeciu de Sus. La putin timp dupa ce am inceput sa coboram din Saua Strunga Babau si-a scos tacticos chitara si a pus-o de o cantare ad-hoc in poteca. Probabil o sa vedeti filmuletele pe Youtube dupa ce le incarca Marean, asta daca nu cumva nu l-a convins Bacea sa le stearga pentru ca am ras cu toti de ea cand am fost la restaurantul din Predeal recomandat de Eugen.